lördag 3 januari 2015

Skridskoförmiddag!

Lördag och helg.
Oavsett om man behöver plugga eller om det precis varit massa ledigheter med jul, nyår osv så är det alltid något speciellt med lördagar och helg.
Vår förmiddag spenderade vi i Gamleby på Tjustvallen med skridskoåkning. Det var första gången som grabbarna stod på riktig is och det var säkert minst 10 år sedan jag gjorde det sist.
Jag hade glömt hur roligt det var att åka skridskor och hur jobbigt och hur ont i fötterna man får.
Vilgot är verkligen duktig. Han åker och tar sig framåt trots ett gäng vurpor påvägen. Men han reser sig igen och tar sig upp själv. Får man åka ett par gånger kan han nog bli riktigt duktig.
Ludvig är nog fortfarande lite liten dock. Han blir lite som en trasa.
Grabbarna är nu lämnade i Gamleby hos farmor för att tillbringa natten där. Jag sitter nergrävd i mina böcker men känner att jag tappat motivationen helt just nu. Fy vad svårt det är att komma till skott!
Daniel följde med Fregge en sväng till skjutbanan och strax ska jag göra ännu ett avbrott i studierna för ett möte.

Påvägen hem från Gamleby svängde jag och Daniel in på massa småvägar och tittade på fina hus "lite på landet". Ibland finns en liten dröm om att bo så... Ett herrgårdsliknande hus lite för sig själv, men ändå nära stan.. Ja drömma kan man ju...
 Nu är det daga att fylla på kaffekoppen och gräva ner sig i böckerna igen bland barns utveckling, infektioner och mask i magen...

Önskar dig en fin lördag! Hoppas du är ledig och kan njuta av tid med familj och vänner!



1 kommentar:

  1. Härligt med skriskoåkning och tänk vad fort dom lär sig när dom är små. Det låter intressant det du läser men jag kan tänka mig att det är jobbigt också. Kram.

    SvaraRadera