torsdag 22 januari 2015

När det känns lite lättare..


Hej torsdag och snart helg!

Tiden fortsätter att springa fram och jag har en känsla av att det kommer att vara en grymt tuff vår, men att tiden kommer gå ruskigt snabbt. 
Känslan idag är liiiite bättre än senast även om det fortfarande känns lite motigt. 
Min verksamhetsfölagda utbildningen har löst sig så från nästa vecka befinner jag mig tre nätter på Huddinges neonatal Iva och likaså veckan därpå. Sedan kan jag lägga all VFU från denna utbildningen helt bakom mig och bara göra en stor check på den, Det ska bli skönt! Mycket fokus nu ligger också på D-uppsatsen. 
Men jag ska försöka att ta lite mer tid att njuta i nuet. Och faktiskt vara hemma nu när jag är det! 

Igår var jag med på Vilgots simskola. Han har precis gått upp en grupp och badar nu ensam med alla de andra barnen och fröknarna. Stora killen! Det är lite svårt att förstå ibland att han blivit så stor. 
Han var så duktig, och så stolt själv och vill visa allt han kan. 
Simskolan är bra på fler sätt än att ungen lär sig simma! Jag får även hela 45 minuter att umgås med fina Julia och prata om allt och ingenting! Lycka för ungen och lycka för mig. Och jag får också bli sådär varm och stolt i mammahjärtat när jag tittar på min fina unge.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar