tisdag 6 januari 2015

Jag ser det snöar


Snö är just vad vi vaknade upp till denna vardag efter en lång och härlig julledighet.
Än är det ju bara Januari så om det kan få komma lite snö och ligga kvar till efter sportlovet så känns ju det som en deal. Men bort i Mars vill jag INTE ha någon snö. Då ska snön börja smälta och man ska känna att våren är på ingång. Sitta mot en husvägg med en kopp kaffe, höra fåglarna som börjar kvittra, höra hur det droppar från snön som smälter...Dit längtar jag!

Men än känns det inte som att vi haft en riktig vinter, så för barnens skull och några vändor i pulkabacken är jag ok med det.

Igår kväll skulle jag och Daniel titta på nästa avsnitt av Sons of Anarchy. Vi trodde (var helt säkra på) att vi hade en skiva kvar på säsong 6.. Men icke! Det sista avsnittet vi såg som slutade så spännande och sorligt så jag tjöt var det sista på säsong 6. Och säsong 7 är inte släppt på DVD än. Daniel fick skivorna av mig i julklapp och nu måste vi vänta ända till Februari?!
Vi har ingen data heller mer än den stationära datan i mitt pluggrum, så vi får nog helt enkelt stå ut...
Galet hur man kan bli så fast i en serie! Under kvällarna denna jul har vi levt, andats och varit helt fast i SOA. Har ni inte sett serien bara måste ni!



Och Jax Teller ( Charlie Hunnam) är inte heller dum att vila ögonen på ett avsnitt eller två;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar