måndag 3 november 2014

MaskeradDisco

God tisdagsmorgon!
Gröten ligger alldeles strax i magen och kaffet likaså. Det godaste och viktigaste koppen på hela dagen för att hålla huvudvärken borta. Får nog bli en kopp till.

Idag var det två förväntansfulla grabbar som jag lämnade av på dagis. Idag var det nämligen maskeraddisco. Så en pirat och Emil i Lönnerberga skickade jag iväg imorse,
Dom har aldrig varit på disco förut så i morse låg vi i sängen och pratade om disco och vad det var och vad man gör. Så söta och så mysigt att höra deras tankar och funderingar och se deras små demonstrationer av hur "discodans" ser ut. Ska bli så roligt att höra vad dom har att säga om det i eftermiddag.

I helgen är det sedan dom vuxnas tur.. Då ska nämligen vi, grannskapet och fina vänner på maskeradfest... Kanske inte kan kalla det Disco, men vem vet;)
Ska bli spännande. Dock fick jag hoppa in och jobba lite i helgen, så det blir lugnt för min del. Det som gör mest ont i hjärtat är att det blir många dagar utan mina småkillar.. Eftersom att jag jobbar lördag och söndag och grabbarna ska vara hos sin farmor och jag sedan startar min VFU på måndag i Kalmar och åker hemifrån 04,20 så kommer jag ev se dom måndag kväll annars tisdag morgon..
Men dom kommer att ha det så bra och mysigt hos sin fina farmor i deras nya lägenhet, dom pratar och ser fram massor mot det.

Nu ska jag starta upp dagens studier här hemma jag.. och så ska jag nog surfa runt på lite julinspiration... Nu börjar jag längta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar