lördag 15 november 2014

Ledig helg!

Hej!
Lördag och jag är ledig och hemma i två hela underbara dagar. Alldeles för lite, men mycket bättre än ingenting alls.
Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara såhär tufft att plugga.
Att man "aldrig" är ledig vet man ju, men det känns som att man är från familjen så mycket och det är något Vilgot verkligen satt ord på denna vecka och det gör inte samvetet bättre.
Jag har fått kommentarer som:
"mamma, ska du aldrig vara hemma? Jag saknar dig"¨
"mamma, vi ses ju aldrig"

Och man märker på dom att dom tycker det är jobbigt och det gör mig så ont!
Samtidigt känns det som att detta år är något jag bara måste "plåga" mig igenom.
Så kluvet för jag tycker ju också att det är kul. Jag trivs med själva pluggandet och det är intressant. Men om jag innan önskat att dygnet hade fler timmar så är det ingenting mot vad jag önskar nu!

Dagen idag har spenderats i Gamleby hos barnens farmor där även gammelmormor Ulla och gammelmoster Ullis och Per befann sig. En kanon dag!
Många skratt, stoj, stimm och god mat.
Barnen var trötta när vi kom hem och somnade ganska omgående. Ludvig hade somnat i bilen och vaknade till lite och var väldigt ledsen en stund när vi kom hem innan han somnade om igen.

Nu sitter jag vid datan och ska åter ta tag i lite plugg. Daniel gick hem till lite kompisar eftersom att jag just nu inte alls är den sociala typen om kvällarna utan oftast och titt som tätt dyker ner i mina böcker så fort grabbarna slår igen sina små blå.

Imorgon blir det bilmek för Daniel och tid med grabbarna för mig innan jag åter måste dyka ner i mina böcker.
Låt nu bara dessa tre veckor få gå fort!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar