måndag 27 april 2015

Kontraster i vardagen...




Godmiddag!

Slutet på April, denna vecka startar Maj månad. Min sista pluggmånad (vad jag hoppas i allafall).
Denna vecka är det mycket skoj som väntar.
Helgen som passerat var även den bra, även om det var endel studietid. Fredagen inleddes med hemmamys. Ett glas vitt och let´s dance final. Ludvig sov hos farmor och Vilgot hos mormor.
Sovmorgon på lördag och därefter 4 timmars plugg innan grabbarna hämtades hem på eftermiddagen. En stunds tid med familjen och sedan dags att svira om för en kväll på stan tillsammans med 4 (jaa, fast egentligen är dom 5 men den 5:e kunde inte delta denna lödag, Men Julia, du var med i tanken) alldeles fantastiska kvinnor, mammor som jag är så evigt tacksam att jag har i mitt liv. Häftigt hur vägar kan korsas vid graviditeter (som det var i detta fall), och fast man till viss del lever så olika liv, är man ändå så lika. Lika mycket som vi kan skratta så magen håller på ett explodera och käkarna krampar, så kan vi prata allvar, skvallra och säkert gråta också, (men det tror jag inte vi gjort...än?!).
En lyckad lördagskväll men god mat, och god dricka. Ett extra slag vill jag slå för Hallon-mojito. Sommarens drink! Har ni inte testat så bara måste ni!
Kvällen blev faktiskt tidig från stan, men jag fortsatte till grannarna där Daniel befann sig då grabbarna fått för sig att dom ville sova ännu en natt hos mormor. Där fortsatte vi med vin och trevligt sällskap fram till 01,00 tiden.
Planer för nästa planerades..... Men det återkommer jag vidare om.
Även söndagen spenderades med plugg, men avslutades på underbart sätt. Först mys med grabbarna och fina vänner, grillat och fika.
Sedan begav jag mig till Lina. Min allra bästa Lina. Vi bröllopspysslade, pratade om livet och allt däremellan, men såklart allra mest bröllop. Jag ska vara tärna till denna fantastiska människa i Augusti, när hon säger Ja, till sin Mats. Det kommer att vara en alldeles fantastisk dag!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar