onsdag 3 december 2014

Galet förälskad

Hej i onsdagskvällen!
Kl är strax efter 21,00, men jag är så trött att mina ögon får fullkomligt i kors!
Två dagar kvar i Kalmar. Sedan blir det fem veckor hemma (hade gärna sett att det varit många, många fler) sedan blir det en Umeå vecka igen....
Men dessa fem veckor först tänker jag njuta. Jag ska njuta så mycket som bara går av familjetid och julen. Och det bästa av allt är att grabbarna slipper så långa dagisdagar vilket märks på dom att dom tycker är jobbigt. Dom trivs på sitt dagis. Och älskar att vara där, men det tar på dom när det är varje dag och långa dagar. Dom vill vara hemma också.

Igår klickade jag hem två julklappar till Ludvig.
Jag har fullkomligt förälskat mig i MrsMighetto. Dom gör helt underbara prints i Akvrarell. Printsen görs bara i en begränsad upplaga och sedan görs dom inte mer. Dom har blivit otroligt populära och man får vara snabb och man ha sig ett exemplar! För tar man inte chansen får man den inte igen heller..
Texterna om Printsen gör bara det att man vill ha alla!
Jag skulle även kunna tänka mig två i vårt vardagsrum. Dom är fantastiska för stora som små.

Säg hej till Mr Henry och Mr Bosse som kommer pryda Ludvigs rum
Mr Bosse är en drake. Ganska uppenbart kan tyckas, men det folk inte vet är att han kan flyga. När som helst och vart som helst. Det är liksom inget trix som vem som helst kan lära sig. Den färdigheten måste vara medfödd för att funka. Ibland tar Bosse med sig barn på en liten flygtur, men bara om man önskar det enormt mycket, äter upp sin mat, säger tack och förlåt och så måste man ha en innerlig tur…

Mr Henry är sagovärldens sakletare, nutidens svar på spåkvinnan och fantastisk på att leta upp saker. Men inte vilka saker som helst utan de allra viktigaste av gömda, glömda och ibland bortprioriterade saker som tacksamhet, omtanke och vänskap. Sådant får man absolut inte glömma bort. Henry fixar biffen. Ser till att det blir folk av folk och att världen blir en trevligare plats. 

Bilderna är lånade från mrsmighetto.com

Visst är dom fantastiska? Har ni missat dom måste ni bara kolla in dom!

Jag klickade hem mina HÄR

Önskar er en fortsatt mysig onsdagskväll! Själv kryper jag upp i soffan en snabbis till innan sängen ropar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar