tisdag 2 december 2014

Ett tillfälligt lugn




Lite nyknäppta bilder från vårt kök.
Det börjar nu komma i riktig advents/julstämning och jag tycker att det är så mysigt. Adventsljusstaken i fönstret har jag ärvt, från början var jag lite tveksam men nu gillar jag den mer och mer. 
Rumsgranar och hyacinter är ett måste för mig vid jul
Vad kan inte du vara utan?

Hej!
Här hemma sprider sig sakta ett litet lugn för min del just nu. Ytterligare en punkt i studievärlden kan bockas av. En stor punkt som jag bävat endel för.
Jag har precis redovisat mitt egna case och jag tror det gick bra. Det känns bra i magen och läraren uttryckte att hon var nöjd. Men betyget kommer först om två veckor, så vad som helst kan hända.
Men jag älskar denna känslan när man nu, i allafall för stunden kan släppa något och få gå vidare och blicka framåt. Att få göra en "bock". 
Visserligen startar det direkt med nästa stora uppgift, Men det tänker jag inte fokusera på förren imorgon. 
Idag tar jag ledigt resten av dagen. Jag ska lyssna på en redovisning nu. Sedan hämtar jag hem grabbarna och så tänker jag umgås resten av dagen utan att ha ont i magen. Det känns skönt!

Vilgot var så lycklig igår när han fick sin chokladkalender. När jag kom hem berättade han att han hade fått en kalender och att det var choklad i den, fast att chokladen var pytteliten.. Jag fick mig ett gott skratt. Älskade unge!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar