söndag 21 december 2014

Bästa små vänner

Hej!

Söndag, tredje advent och bara tre dagar kvar till jul!
Vad fort det går. Jag har tyvärr ingen direkt julkänsla. Jag tror att mycket beror på vädret. Det är fortfarande så grått, blött och trist ute. Lite snö hade verkligen lyst upp tillvaron.
Men det är tre dagar kvar så än kan vi hoppas.
Imorgon blir att springa (vad jag hoppas) en sista vända på stan och hoppas man hittar dom sista små paketen.

Denna helgen har jag verkligen försökt att prioritera familjen och kopplar bort skolan endel. Det har varit så skönt. I eftermiddag nu har jag suttit en stund och knåpat på det sista till problematiseringen till D-uppsatsen. Nu har vi mailat läraren igen och hoppas vi ska få ett ok.
I så fall blir det lite julledigt nu innan nästa tentaplugg drar igång.

Igår vad Daniel och Vilgot nere på klätterklubben och klättrade. Klättring är något jag verkligen tror skulle kunna bli Vilgots grej. Han är så smidig och vig. Vi får nog åka lite fler gånger. Han gillade det verkligen, men var lite osäker.
Dom var iväg och klättrade tillsammans med goda vänner till oss. Och under tiden var deras goa minsting Julian här hos mig och Ludvig och lekte. Bästa små vänner. Det är bara tre veckor mellan Julian och Ludvig. Dom träffades första gången när dom vad 6 resp 3 veckor gamla. Och nu är det så roligt när dom kan börja leka själva. Igår var det fislekar som stod överst på listan och var roligast.
Jag hoppas så att grabbarna kommer fortsätta hänga ihop. Till viss del blir dom visserligen tvugna då vi vuxna umgås en hel del ;).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar