söndag 21 december 2014

Dan före dan före dopparedan!



Lite julkort från oss såhär på måndagsmorgonen. Misteln som jag inhandlade till fröknarna på dagis men även till oss. Så fin. Hade dock ingen bra dörrpost att hänga den i så det blev i hyllan i köket. 
Granen är klädd sedan länge. Men flera stycken har frågat mig och vi inte ska klä granen snart. Jag tycker att less is more. Jag gillar den "naturlig" och inte alldeles överpyntad i regnbågens alla färger. Vår går i silver, koppar och vitt, precis som jag gillar. 
Jag är däremot inne på att skaffa gardiner till vårt vardagsrum. Vi har inte haft det sedan vi flyttade in och jag har trivts riktigt bra med det så. Men nu kan jag ibland tycka att det ser lite tomt och kalt ut. Jag ska suga vidare på vad jag vill ha. Några tips? Vad skulle passa?

Tänkt, nu är vi lediga! Barnen har "jullov" från förskolan och jag kan faktiskt ta liiite ledigt från skolan. I allafall nu till efter julafton. Sedan är det dags att börja tentaplugga. Men man måste få ett andrum. Ett break för att orka för jag tror att det är en riktigt tuff vår som väntar!

Nu ska jag återgå till barnen som sitter och klipper och klistrar på golvet här jämte mig. 
Sista julklapparna ska inhandlas, julgodis ska bakas och huset ska städas, jul i coming up!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar