tisdag 10 februari 2015

Lugnet faller...

Hej!
Sedan praktiken nu är klar måste jag säga att ett litet lugn har kommit... Jag är stressad över allt vi har att göra och att man nu ska fixa sista terminen. Men en stor sten har lagt sig och ytterligare en bock i utbildningen kan göras, underbart! Ytterligare ett steg mot att bli klar. En fantastisk känsla.
NeoIva i Huddinge måste jag säga är en av de bästa placeringar jag haft. Vilket fantastiskt härligt gäng! Och vilken vård dom bedriver, det är så häftigt och jag är glad att jag ändå fått vara med och sett detta. Greys anatomy kan slänga sig i väggen ;).

Nu laddar vi för fem veckors teori innan det blir åter en Umeå vecka med både teori, praktik, tenta och kursstart.
Uppsatsen måste även den rullas igång nu ordentligt!

Dagen idag har vi faktiskt bara varit. Välbehövligt familjemässigt och lite stressande skolmässigt. Det är det värt, och det får vara så. Vi behövde detta.
Ludvig gjorde illa sin lilla fot på dagis igår. Men var opåverkad igår kväll. Men i morse vill han inte gå på foten, var ledsen och kröp runt här hemma. Så går inte att lämna på dagis. Men ganska snabbt gick han på den igen och sa att det inte gjorde ont längre.
Så vi spenderade i stort sett hela vår dag tillsammans med Malin och grabbarna. En förmiddag hemma hos dom med pannkakor och lek och en eftermiddag hos oss med utelek. Jag och Malin satt mot husväggen och drack kaffe när barnen lekte. Vilket fantastiskt härligt väder! Solen verkligen värmde och man fick knäppa upp jackan, snälla våren kom NU!

Så nu har jag precis avverkat några pluggtimmar och sängen kallar..
Denna vecka har jag så mycket att se fram emot. På fredag vankas bio " fifty shades of grey" med fina vänner, på lördag ska vi och kalasa i Vimmerby och på söndag är den PompDeLuxe party hemma hos Jossan, det kan inte bli annat än bra!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar