torsdag 26 februari 2015

Äta ägg med stil

Godmorgon!

Torsdag, vilket innebär att det alldeles snart igen är fredag, yeeej! Vilgot är nog den i vår familj som längtar mest efter det och är i en riktig "jag vill inte gå till dagis" period. Förhoppningsvis är det just vad det är, en period. För det är hemskt jobbigt att lämna när man vet att han "inte vill" vara där, fast jag vet att han har hemskt roligt när han väl är det. I morse kom första "jag har ont i magen och behöver nog vara hemma" försöket. Det var något nytt. Men han är nu lämnad på dagis sedan några timmar och hittills är det ingen fröken som ringt och sagt att jag har en liten kille med ont i magen att hämta.
Till fredagsmyset har jag lovat bio med popcornstrut.

Morgonen och nästan hela förmiddagen har sprungit förbi här hemma. Frukost i magen med ägg i dom nya snygga äggkopparna på Lagerhaus. Jag hade helst velat hunnit knipa dom i guldfärg. Men dom redan sålt slut fick det bli svarta. Man kan faktiskt ge dom en dusch färg själv om man skulle vilja.


Med från Lagerhaus i denna beställning kom även en matta. Den fick flytta in i Vilgots rum. Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig denna matta även i köket. Det är även ett bra pris på dom, 199:-.
Är lite trött på våra från rusta som vi har nu.


Jag har även denna morgon fått iväg lite mail till D-uppsatsen som det på riktigt är dags att dra igång med ordentligt. Så nu vankas lunch, en snabbis på stan, röntgen och sedan möte på jobbet.
Fullspäckad dag med andra ord!

Wish you all a great Thursday!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar