fredag 6 februari 2015

Avrese dag..

Fredag och avgång mot storstaden igen. Ytterligare tre nätter ska göras på Huddinge och neonatalintensiven. Faktiskt dom tre sista. Sista VFU:n som görs under denna utbildning (kanske någonsin?). Jag har fortfarande en liten dröm om barnmorska... men vi får väl se.

Kvällen igår var tuff, hemsk. Det är så märkbart på Vilgot när det närmar sig att jag ska åka och man ser hur han far illa av det. Igår kväll var han så ledsen och grät att han inte vill att jag ska åka. Kryper upp i knät och gråter förtvivlat. Då är det tufft. Fruktansvärt tufft. Jag har åkt så mycket nu till olika ställen att barnen vet inte ens om det är till Kalmar, Umeå eller Stockholm jag ska till.
Men denna helgen ska barnen till sin farmor. Dom ska till Norrköping och bada och hälsa på gammelmoster Ullis, så dom kommer ha en tipp topp helg! Ibland känns det skönt att dom åker iväg när jag inte är hemma, för då blir det inte märkbart för dom att jag är borta.
Samtidigt som Vilgot är väldigt hemmatam och väldigt gärna vill vara hemma hela tiden.
Men denna helg så får pappan egentid och också passa på att få vila och ta igen sig eftersom han till stor del sköter allt här hemma nu eftersom jag "far" runt så dant.
Jag längtar enormt till sommaren nu. Vill bara vara klar och komma tillbaka till rutiner. Och framförallt bara vara ledig när man är ledig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar