måndag 15 juli 2013

Gräsänka

God tisdagsmorgon!
Här sitter jag alldeles för tidigt en tisdagsmorgon. Det är tyst och solen skiner utanför.
Det vankas såklart jobb för min del.
Övriga familjen sover sött, alla utslagna i våran säng.
Idag på fm åker Daniel och barnen ut till väderskär. Vilket innebär att jag blir gräsänkling fram till torsdag. Då kommer dom hem igen. Men barnen kommer bara sova hemma en natt. På fredagsmorgonen kl 08.00 rullar bilen mot Ullared/Falkenberg för minisemester tillsammans med allra bästa vänner.
Men det skär i mamma hjärtat. Inte för att jag är orolig för barnen nej nej, dom kommer ha så kul! Det är för min del, mitt larviga lilla mammahjärta. Jag avskyr att vara ifrån ungarna. Jag får ont i magen av bara tanken på alla dagar som dom ska vara iväg nu.
Meeen jag ska försöka utnyttja tiden på bästa sätt, man är ju inte ensam för ofta längre så på schemat står.... Städning!
Mest att plocka i köket och börja få lite ordning.

Igår sattes kaklet. Jag är så nöjd!
Man börjar nu se helheheten och hur resultatet kommer att bli, det är så spännande. Köksrenovering är verkligen så kul (och påfrestande till och från)













- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar