lördag 25 maj 2013

Äntligen ett ordnat kaos

Golvet är på plats!
Känns helt overkligt, efter sju (!) veckors kaos ligger vårt nya golv på plats och bra blev det. Riktigt bra!
Just nu är jag näääästan glad att det blev lite fel för jag tror ändå att detta golv blir bäst, snyggast i längden.

Detta är nu ett vanligt ek 3stavsparkett i matt lack. Det ska gå att slipa om 2 ggr. Vi köpte vårt på materialmännen nu och är väldigt nöjda.

Allrummet har sakta fått börja flytta tillbaka och vardagsrummet börjar bli ett mer organiserat kaos.
Det känns så härligt.
Men lite små plock är kvar.. Min ljusslinga från Lagerhaus ska få flytta in och lite nya blommor.
Jag har även äntligen hittat en plats för min Hagedorngagen tavla och jag är grymt nöjd, den gör sig kanon över soffan.






Skillnaden är så stor, minns hur det såg ut innan?





Senaste dagarna har för min del bestått av jobb och så även morgondagen.
Men först i morgon har vi bjudit hit våra mammor (farmor och mormor) på lite morsdagfika! Världens bästa mammor ska såklart firas.
Hur firar du din mamma?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar