lördag 16 februari 2013

Tankar om golv!

Köksrenovering närmar sig. Nästa helg bjuder förhoppningsvis på en heldag i linkan (eller kalmar) för lite köksplanering med en IKEA gubbe.
Jag är så späd, förväntansfull och längtar alldeles enormt tills vi sätter fart.
Så i sommar, v 27 och 28 närmare "flyttar" jag och barnen ut till Väderskär och farfar Lennart flyttar hem till oss på Stigen och så byggs det kök, vårt nya kök!
Men det är många beslut som ska tas fram tills dess... Köket har vi bestämt oss för och vi är överens, yeeh!
Men sedan är det ju andra små detaljer såsom golv...
Laminat? Parkett?, vitt, grått, ek?
Oj oj oj.. Tanken är det ska vara samma golv i allrummet sedan eftersom att dom två rummen flyter ihop utan trösklar, och jag vill ha en helhet, inget "lapptäcke".
Det vi också är säkra på är att det sa vara 1 stav.

Någon av er som lagt golv i allrum/kök? Hur har ni tänkt?
Vi är ganska inne på laminat eftersom att slitaget i köket är lite större, samt att vi har små barn, två grabbar av den "icke lugna sorten" och något som jag är väldigt bestämt med är att mina barn ska få vara just det, barn!
Det ska inte vara något härjade om att "gör inte si, gör inte så" det blir märken i golvet. Dom måste få leka! Det tycker jag är viktigt!

Meeeen, ge mig era tips!

Samtliga golv av dessa är från Pergo

exktra classic furu silver  1 stav


Vit kalkad ek 1 stav


Vitpigmenterad furu


Beige ek

Gråtonad ek



1 kommentar: