onsdag 11 december 2013

Snart klart!



Hej!

Här har det hänt grejer sedan sist. Det går verkligen undan nu!
Här ser ni en closeup på vårt badrumsgolv. Jag är så nöjd att vi valde detta "lite dyrare" golvet..
Fogarna är på plats och idag har rörmokaren och snickaren varit här och börjar montera dusch och handfatskomod. Imorgon kommer toastolen på plats och handfatet (hoppas vi) och sedan ska snickaren montera duschdörrarna och högskåpet...
Till helgen är det förhoppningsvis klart.





Jag älskar duschen. Både en takdusch och en handdusch och jag bara längtar efter att få provduscha!

Idag var även Björn här och monterade spottarna i badrummet och det blev så mycket bättre än jag trott!. Till spottarna sitter en dimmer och det kan verkligen gå att få super ljust i badrummet. Jag har varit lite nervös att det skulle bli lite mörkt i badrummet eftersom att det inte finns några fönster, men nu kan jag släppa den oron.

Nu har vi dock kommit till nästa steg... Som jag inte ens tänkt på!
Vad vi ska för inredning i övrigt. Knoppar till handdukar, toarullshållare, badrumsspegel (som jag dock grunnat mycket på), handdukshållare osv...
Jag har faktisk fastnat för hela Ikeas serie grundtal.
Den spegeln har jag älskat länge och vill verkligen ha i badrummet... och hela övriga serien är snygg, så den blir det nog.
Jag har velat ha en rund spegel och så tipsade Jossan om just denna från grundtal som det dessutom är ett bra pris på!

Vad tycker ni? Eller har ni något tips på annat snyggt?!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar