söndag 15 december 2013

Nästa projekt är igång!

Hej!

Idag önskar vi alla glad tredje advent, snart julafton.

Här kickade vi igår igång nästa projekt. Känns som att vi hoppat lite mellan rummen här hemma sista tiden.. och igår hoppade vi tillbaka till köket.
Köket reoverades i somras och blev klart i augusti, men när det kommer till tapeten så har vi inte riktigt kommit till skott...
Till igår. Nu är den gamla tapeten riven, det är spacklat och idag ska Daniel slipa medan jag och ungarna går iväg och adventsfikar hos min morbror.
Nästa helg från Daniel hjälp av Calle att få upp den nya tapeten som legat i ett skåp i köket sedan Juli....


Lite egentid för mig och hjärtat igår... Jag tycker att det är roligt att hjälpa till. Jag vill lära mig och gärna prova på. Meeen jag är lite feg och lite rädd att göra fel, så tapetsering med mönsterpassing lämnar jag över... 
Men slipa, spackla och riva tapet fixar tom jag.. 
Jag tycker allt det är lite mysigt. Bara jag och Daniel igår som hjälps åt och få köket fint.




Kommer ni ihåg tapeten vi ska ha?
vi fick komprmissa lite... Jag hade gärna haft vitt eller möjligtvis en ljusgrå färg.... men Daniel är lite trött på vitt (hur man nu kan bli det). Jag kände ändå att jag ville ha en neutral färg och Daniel ville ha mönster.. så kompromissen blev denna:

Den är från Boråstapeters kollektion Lace. Och är lite "metallic i botten i en beige ton med vit struktur som mönster. Den är varm och mjuk och jag tror att det kommer bryta av vårt annars ganska "stela" kök rätt bra. 
Resultatet får ni se nästa helg.

Nu är det dags att duscha barn och bege sig mot adventsfikat:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar