fredag 16 augusti 2013

Start på min arbetsvecka.

God fredag!

Fredagsfeeling hos dom flesta gissar jag. Men för mig så har min arbetsvecka precis startat.
Nackdelen med vårdjobb och oregelbundna arbetstider.
Men på något sätt så får man lite fredagsfeeling ändå. Det känns även på jobbet att det är fredag och alldeles snart helg.

Häromdagen barnvaktade vi Ija en stund. Våra vänners goa minsting och vår gudson.
Det är så roligt för det är bara tre veckor mellan Ija (Julian) och Ludvig.
Självklart åkte kameran fram.

 















Här hemma har vi i allafall en lugn fredagsstart. Barnen har lekt och byggt Kojja i Ludvigs spjälsäng. En klar favorit. Och jag tvättar, städar och plockar... Fredagsfint ska det bli.
Bara känslan av att det äntligen är ordning hemma. Vi har ett kök, ett allrum, ett vardagsrum som det ska vara. Inget rum instaplat i ett annat. Utan vi kan städa och vi kan "leva som vanligt" efter endel renoveringar, stul och väntetider sedan påsk så är den känslan underbar!

Önskar er en alldeles underbar fredag och helg!



1 kommentar: