måndag 12 augusti 2013

"Jag är sjuk"




Det är Vilgots kommentar på det mesta just nu.
Och det ännu tyvärr sant också. Förkyld och febrig... Jag hoppas bara det är någon "engångssmitta" nu, annars blir den här hösten låååååång om det ska börja redan...

Jag och Daniel stod och skrattade i köket i förrgår kväll när vi gjorde välling och barnen skulle nattas. Ludvig var ledsen i sitt rum och väntade på vällingen och Vilgot låg i sin säng och såg väldigt hängig ut. Och så skriker han till Ludvig "-sluta, jag är faktiskt sjuk"
Haha. Så söt!
Men han nyttjar allt att han är sjuk. Mycket av det man ber honom kan han inte göra för han är sjuk. Han ville nyss se på film, då ber jag honom byta till det han vill se, "-neej, jag är sjuk" får man till svar då ;)
Mitt lilla söthjärta!

Igår var "polisEmma" här till barnens förtjusning (och skräck) lite blyga i början men den rugan släppte snart.

Vi skulle ju träffat Malin och barnen, äntligen! Ungarna har inte setts sedan midsommar (!) och Vilgot pratar så mycket och Milo, William och Anton.. Tror någon saknar sina vänner. Men tyvärr så kom ju som bekant lite sjukor i vägen.. Fy vad trist det är.
Enda nackdelen med hösten (som jag annars gillar) är alla dessa smetor!
Hoppas vi kan få till en ny dag snart.

Så igår hade vi en mysig hemmadag med besök av farmor, mormor och gammelmormor. Vi passade även på att göra handatryck som nu är så fint inramat på vår fotovägg











- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar