söndag 2 juni 2013

Vår helg!

God söndag(skväll)!
Ännu en helg till ända. Och för min del en ledig sådan.
Gårdagen spenderades hela dagen i Linkan för att sätta sprätt på alla "för varje 10 000:- du handlar kök får du 2000:- att handla annat för" , perfekt! Det hela kalaset slutade med nya utemöbler till baksidan, ett stort bord där vi kan sitta som stor familj men även tillsammans med våra fina vänner, grilla och känna sommarvärmen. Det blev även en serveringsvagn, en hylla till uteplatsen och en ny tv:bänk.





Lite mer växter (ett citrusträd, en till olivträd lite mer färska kryddor bl.a) och nya krukor så kan det nog bli riktigt mysigt.

Dagen idag har spenderats med att fixa hemma, ute och kalasat för lill-kusin Matilda. 
Jag har även ägnat en stund åt tapetletande... 
Jag känner att vi måste bryta av med något här hemma... Alla rum är vita, alla tak är vita, alla dörrar är vita, alla dörrposter, lister osv är vita. köket blir vitt och kaklet blir vitt, to. m ugn och mico blir vita.... lite vitaste vitt kanske?!
Så jag tänker att vi i köket (till och början med) ska bryta av med någon fin tapet..... och igår när vi var på Ikea sa det bara klick med en av dom tapeterna som dom hade uppsatta i ett visningsrum..
Det var en tapet från Boråstapeter som heter Lace. Vad tror ni?
Jag tror det kan bli himla läckert.


Veckan bjuder på jobb, meen endast två veckor kvar till semestern och då ska köket sättas! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar