måndag 9 mars 2015

Att plötsligt stanna upp medan livet bara rullar.....

Hej!

Måndag igen och om två veckor vid denna tid sitter jag på lektion i Umeå. Så helst vill jag spola fram tiden ca 3 veckor för då är jag hemma i min trygga borg igen.

Denna helg har kantats av jobb, ångest över studier, galet mycket tårar och kaos.
Jag har återigen blivit påmind, på ett av dom värsta sätten som finns att man ska ta vara på sina nära och kära. Varje sekund och varje minut. Jag har hållit om barnen extra mycket, pussat på dom och talat om att jag älskar dom. Livet kan ta nya vändningar så fort. Oväntat fort utan någon som helst form av rättvisa och förvarning.
Så helgen har tillbringats med familjen när jag inte varit på jobbet. Grabbarnas underbara farmor har varit här i helgen och sovit över. Igår var vi hos mina föräldrar på årets första grillning och så har vi bara hållit oss samlade, tillsammans alla.
Idag är det dags att försöka ta nya tag. Även om man så önskar så stannar inte hela livet upp.. på någotsätt så rullar allt bara på omkring och för vår del måste det göra det. Men mina tankar går till andra idag.

Jag ska fortsätta transkribera intervjuer, plugga till tenta och försöka njuta av en kaffe på altanen mot väggen i solen. I eftermiddag kommer fina vänner hit på lite lek och bus. Grabbarna längtar något enormt och jag likaså!

Så återigen:
Ta vara på varandra, tala om för dom i din närhet hur mycket dom betyder och hur mycket du älskar dom. Man kan aldrig säga det för många gånger. Man ångrar aldrig att man sagt det, bara när man inte gjort det.
Var tacksam för det du har i ditt liv och runt omkring dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar